tirsdag den 31. december 2013

Arbejde med træmaché


Så har jeg fået fat i træmaché. Nu skal det bare blandes med vand.

Nu skal den hvile lidt.

At arbejde derhjemme er mere afslappende end på seminariet. Det at sidde helt for sig selv uden at have tiden i nacken og andre modeller som man kan sammenligne med giver ro til at arbejde.


I dukkemuseet har jeg set, at nogle dukker havde perler som øjne. det syntes jeg var en god idé.









Nu har vi derhjemme lige lidt sjovt med dukkens udseende. Men øjet skal nok forsvinde noget mere og der skal formes lidt mere på hovedet.
Jeg brugte ikke styroporæg denne gang, så man kan bare forme uden at ægget begrænser for muligheder. Næsehullerne borede jeg med en tandstik.



Først en grov form af fingrene, som der skæres rundt omkring.

Her ligner det så mere en hånd. Den skal altid tørre lidt, inden man kan arbejde videre på den, så den ikke bliver så flad på den ene side.




Foden er lidt nemmere, fordi den ikke er helt så
filigran. Neglene formede jeg med en tandstik.








 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar