søndag den 12. januar 2014

Dukkeopgave


Her er arme og trøje kommet på. Jeg blev så lige nødt til at lave en konstruktion for at få fødderne på plads. Det havde jeg ikke tænkt på, da jeg lavede dem. Altså endnu en gang frem med kosteskaften og save stykker.


Bukserne holder ikke og desuden synes jeg den ikke har en rigtig krop og skuldre. Jeg former skuldrene og resten med lidt diolen-vat indtil jeg er tilfreds med den.









Dukken får også en hue på. Jeg tog en strømpe og klippede spidsen af. Det fungerer meget godt som hue og ser flot ud.



Her er den færdige dukke.
Jeg besluttede ikke at farvelægge den, fordi træmaché har en dejlig farve. I modsætning til papmaché, som er hvid, har træmaché næsten hudfarve.

Jeg ville heller ikke have hår på.
Den er rigtig god som den er.
Jeg er rigtig glad for den.

Dukkeopgaven begyndte med at vi skulle lave en dukke. Med tiden opstod der en relation til produktet og jeg havde rigtig lyst til opgaven.
Det var også spændende at se, hvilke materialer de andre på holdet arbejdede med.

Jeg fik udvidet mine kompetencer med hensyn til nye teknikker. Desuden skabte dukkeopgaven et fælles tredje når vi var på seminariet. Der var megen snak omkring opgaven, omkring andres og egne muligheder, begrænsninger og erfaringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar