torsdag den 14. februar 2013

Linoltryk, første skridt

er jeg startet på projektet LINOLTRYK. Jeg fravalgte frøen fra billedhistorien, fordi jeg meget mere er begejstret for folkevognen. Den vil jeg også fremover have glade af.






Først fik jeg fat i et shirt, hvor folkevognen var på. Så koperede jeg motivet.









Jeg ville gerne have den lidt større og koperede den engang til  (170% større)

Som der kan ses, blev den nu klippet ud.


Med en cutter, fjernte jeg alt det sorte. Derefter blev jeg nødt til at befæstige vinduerne med tape igen.

Så blev den tegnet på pap, for at have et mere stabilt materiale til at overføre bussen på linoleum.

Nu er den tegnet på, nu bliver det spændende og jeg er lidt bange. Det er da et filigrant arbejde.
Måske skulle jeg lige øve mig i det først for at få en fornemmelse af værktøj og materiale.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar